
Sklepy internetowe to doskonała alternatywa dla tradycyjnych form sprzedaży, rynek ten stale się rozwija, a konkurencja rośnie — jak radzić sobie w świecie wirtualnych zakupów i pozyskiwać wciąż nowych klientów? Podstawą jest oczywiście dobra reklama i promocja oraz umożliwianie i ułatwianie potencjalnym klientom odnalezienia swojego sklepu wśród setek różnorodnych ofert.
Przede wszystkim profesjonalny sklep
Wiele osób prowadzących biznesy w internecie zadaje sobie pytanie o to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym — możliwości jest kilka, jednak zawsze należy zacząć od wyglądu strony internetowej naszego sklepu i dopasowania jej pod kątem działania algorytmu wyszukiwarki Google, o co dokładnie chodzi?
Po pierwsze — większość z nas klientów jest wzrokowcami, co oznacza, że sklep internetowy musi cechować się atrakcyjnym wyglądem oraz być wygodny w użytkowaniu — jest to jeden z najłatwiejszych sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Podstawą dobrze prezentującego się sklepu internetowego są więc wysokiej jakości zdjęcia, odpowiednia nawigacja na stronie oraz eksponowanie produktów — klienci lubią, gdy coś się im rekomenduje lub poleca. Ważną rzeczą są również ciekawe i oryginalne (to bardzo ważne z punktu widzenia wyszukiwarki) opisy produktów, wiele sprzedawców zaniedbuje ten punkt, co jest dużym błędem — to właśnie dobrze przygotowane opisy produktów nakłaniają do zakupu (powinny być one głównym źródłem informacji o oferowanym produkcie).
Gratisy i promocje — czyli to, co zawsze przyciąga klientów
Zupełnie tak, jak w przypadku prowadzenia sklepu stacjonarnego, to co zwiększa sprzedaż to różnego rodzaju bonusy i gratisy. Słowo „promocja” wielu z nas przyciąga jak magnes, stąd z pewnością warto z tego skorzystać. W przypadku sklepów internetowych czymś, co najbardziej zachęca do zakupów, jest darmowa dostawa, warto więc od czasu do czasu, zdecydować się na tego typu rozwiązanie — jeżeli klient raz zamówi coś za darmo i będzie zadowolony, istnieje duża szansa, że złoży kolejne zamówienie i to również, wtedy kiedy promocja nie będzie już obowiązywała.
E-mail marketing, a więc możliwość komunikacji między Tobą, a klientem
Jeżeli chodzi o sprzedaż produktów online, e-mail marketing, a więc newsletter to według statystyk jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Dobrze przygotowany newsletter, który zawiera informacje o najlepiej sprzedających się produktach, promocjach i nowościach to doskonały sposób na kontaktowanie się z klientem. W tym miejscu należy jednak uważać, żeby nie przesadzić i nie zniechęcić do siebie ludzi — newslettera nie wysyłamy zbyt często, a także zawieramy w nim konkretne i interesujące informacje, co jest kluczem do sukcesu tej formy reklamy.
Pomoc: http://blog.sky-shop.pl/jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-sklepie-internetowym-10-skutecznych-sposobow/
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.