
Pozycjonowanie sklepu internetowego to trudny orzech do zgryzienia pod względem finansowym. Dlaczego? Czy to z powodu jego wysokich kosztów? Odpowiedź brzmi i tak i nie. Koszt pozycjonowania sklepu może wahać się w zależności od wielu różnych czynników. Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu? Sprawdźmy.
Cennik może sprawdzić sobie sam
Jeśli spodziewałeś/aś się w tym artykule cennika, to już na wstępie Cię rozczarujemy. Takiego bowiem tutaj nie znajdziesz. Cenniki podawane na stronach internetowych agencji interaktywnych również są mało wiarygodne, gdyż pełnią w zasadzie jedynie funkcję informacyjną.
Dobra agencja interaktywna nie zna w zasadzie odpowiedzi na pytanie, ile będzie kosztować Cię pozycjonowanie. A już na pewno nie będzie w stanie zagwarantować Ci miejsca w pierwszej 10, 50, czy 100 wyszukiwarki. To zwyczajnie leży poza jej możliwościami. Jest to spowodowane przede wszystkim tym, że pozycja, a także koszt jej uzyskania zależeć będzie od konkurencyjności na daną frazę, na którą chcesz się pozycjonować. Jeśli Twoja konkurencja bardzo intensywnie pracuje nad uzyskaniem pierwszego miejsca w Google na frazę „najlepsze meble ogrodowe”, a jej budżet na te wysiłki to około 1000 zł miesięcznie, to musisz przygotować się na co najmniej podobnej wysokości wydatki, aby ją prześcignąć.
Ale ile pozycjonowanie kosztuje orientacyjnie?
Tutaj może pomóc Ci popularna reklama PPC. Wystarczy sprawdzić jaka jest konkurencyjność na daną frazę i ile Google każe sobie zapłacić za pojedyncze kliknięcie w Twoją reklamę. Dzięki temu oczywiście nie poznasz rzeczywistej ceny za pozycjonowanie organiczne, ale możesz zorientować się, jaka jest konkurencyjność na daną frazę. Jeśli cena za kliknięcie będzie wysoka, to warto jest pomyśleć nad innym zestawem słów kluczowych. Takim np. który będzie bardziej zindywidualizowany.
Aby dać Ci pogląd na koszty można powiedzieć, że w przypadku niskiej konkurencji, profesjonalne pozycjonowanie strony może kosztować kilkaset złotych miesięcznie. Przy średniej konkurencji będzie to koszt od 1000 zł wzwyż. Przy dużej konkurencji musisz liczyć się z kosztem na poziomie kilku tysięcy złotych. Co prawda na rynku znajdziesz wiele tańszych możliwości jednak nie możesz spodziewać się, że takie tanie pozycjonowanie będzie skuteczne.
SEM = SEO+PPC
Pozycjonowanie organiczne to jedno. Jego ceny będą zależne od widzimisię agencji interaktywnej, a także przewidywanego przez jej specjalistów czasu potrzebnego do uzyskania wymaganych przez Ciebie wyników. Masz jednak drugą możliwość na podwyższenie swojej pozycji w Google. Chodzi tutaj oczywiście o wspomniane już wcześniej PPC. PPC, czyli reklama płatna za kliknięcie, umożliwia Ci znalezienie się na samym szycie wyników wyszukiwania już w kilka minut po wprowadzeniu kampanii w życie. Tutaj również możesz spodziewać się przejrzystych kosztów. Portfel na kampanie możesz zasilać w ramach swojego miesięcznego budżetu na reklamę i po prostu czekać na efekty. Nie musisz obawiać się przekroczenia budżetu marketingowego.
Korzysci wynikajace z pozycjonowania sklepu internetowego to przede wszystkim tanszy, rosnacy ruch z wyszukiwarki, ktory finalnie konwertuje na sprzedaz. Wlasciciel firmy, ktory zdecyduje sie na pozycjonowanie sklepu internetowego, musi pamietac o tym, ze ten proces trwa. Problemy, ktore dodatkowo niesie za soba taka reklama sklepu internetowego to pozycjonowanie na zle wybrane frazy, nieefektywna poprawa widocznosci niezoptymalizowanego sklepu lub bledy pozycjonujacego, ktorych efektem jest filtr albo ban.